Εργασίες Μαθητών

Κάθε χρονιά οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Πύργου δημιουργούν πρωτότυπες κατασκευές είτε στα πλαίσια κάποιου διαγωνισμού είτε απλά σαν εφαρμογή πέρα από τις υποχρεωτικές εργαστηριακές ασκήσεις του Προγράμματος Σπουδών .

Οι  εθελοντικές αυτές εργασίες αυξάνουν το ενδιαφέρον των μαθητών για θέματα της ειδικότητάς τους, καλλιεργούν και αναπτύσσουν ατομικές κλίσεις και δεξιότητες, πρωτοβουλία, ομαδικότητα καθώς και ικανότητα επίλυσης τεχνικών προβλημάτων κατά τη σχεδίαση και εκτέλεση ενός έργου.

Στο σχολείο μας δίνεται βάση στην συνεργατική και βιωματική μάθηση στα εργαστήρια ειδικοτήτων όπου οι μαθητές εργάζονται σε μικρές ομάδες και αναπτύσσουν ψυχοκινητικές δεξιότητες, εφαρμόζοντας έτσι στη πράξη το «…..φτιάχνω και καταλαβαίνω» του Κουμφόυκιου και το «….θεωρητικόν είναι των όντων και πρακτικόν των δεόντων» του Πλούταρχου.

(πολλες κατασκευες  των μαθητων μας θα δειτε και στο YouTube )

Σχολ. έτος 2016-17

Κατασκευή χυτής αντλίας νερού

Μια δύσκολη αλλά πολύ ενδιαφέρουσα  μηχανουργική εργασία αναβίωσαν οι μαθητές του Μηχανολογικού τομέα του 1ου ΕΠΑΛ Πύργου.  Στα εργαστήρια του σχολείου στο  ιδιοκασκευασμενο καμίνι του , έλειωσαν  μέταλλο και έγινε η όλη διαδικασία της χύτευσης των τεσσάρων μερών  μιας μονοβαθμιας φυγοκεντρικής αντλίας νερού .

Ακολούθησε η κατεργασία τους σε τόρνο φρέζα και πλάνη  και η συναρμολόγηση της.

Η όλη διαδικασία  χύτευσης και μηχανουργικής κατεργασίας σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με την εποπτεία και καθοδήγηση του καθηγητή και Υπεύθυνου Μηχανολογικών εργαστηριών  Μπάστα Παναγιώτη, ο οποίος δήλωσε σχετικά

<<      Κάθε χρόνο οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Πύργου δημιουργούν ενδιαφέρουσες και  πρωτότυπες κατασκευές , πέρα από τις υποχρεωτικές εργαστηριακές ασκήσεις του Προγράμματος Σπουδών.

Στο σχολείο μας δίνουμε βάση στην συνεργατική και βιωματική μάθηση όπου οι μαθητές εργάζονται στα εργαστήρια ειδικοτήτων σε μικρές ομάδες και αναπτύσσουν έτσι τις απαραίτητες για την ειδικότητα τους  δεξιότητες       Η συγκεκριμένη εργασία, επιχειρήθηκε ,παρά την επικινδυνότητα της λόγω του λειωμένου μετάλλου , επειδή εφαρμόζει βασικές μεταλλουργικές εργασίες όπως χύτευση τόρνευση πλάνισμα κλπ.για την παραγωγή ενός πραγματικού μηχανήματος που χρησιμοποιήθηκε στην περιοχή μας κατά εκατοντάδες για άντληση νερού  , >>

Ο Διευθυντής του Εργαστηριακού Κέντρο Πύργου Α.Πανόπουλος επισήμανε<<  οτι η παραγωγή χυτών μεταλλικών αντικειμένων πηγάζει από τα αρχαία χρόνια στην Ελλάδα για αγάλματα ,όπλα και χρηστικά αντικείμενα,και άνθισε   στην βιομηχανική εποχή.

Στην Ηλεία αρχικά προπολεμικά υπήρχε το χυτήριο του Θεοχαρη στο οποίο ειδικεύτηκε ο Διονύσης Μπάστας από το1948-63 οπότε και συνέχισε την τέχνη  στο μοναδικό πλέον για το νομό χυτήριο της οικογένειας Διονύση και Παναγιώτη Μπάστα .μέχρι το 1997που σταμάτησε  .

Ο Μηχανολόγος καθηγητής    Παν Μπάστας, με την  μεγάλη εμπειρία του σε αυτό τον τομέα,  είναι ένας από τους γνώστες των μυστικών της τεχνικής παραγωγής χυτών μεταλλικών αντικειμένων, μια τέχνη που στην αποβιομηχανισμένη χώρα μας τείνει να εκλείψει. Αξιοποιήσαμε λοιπόν την πείρα του για να βιώσουμε με τα παιδιά  μια μεταλλουργική εργασία που γίνεται πλέον μόνο σε βιομηχανικές περιοχές  των τριών μεγάλων πόλεων στην χώρας μας. >>

Η αντλία με τα καλούπια της θα εκτεθεί και στην Έκθεση των εργαστηριακών έργων του ΕΚ Πύργου ενώ η όλη διαδικασία καταγράφηκε σε βιντεάκι που είναι  στο face book και στην ιστοσελίδα https://youtu.be/0nhD2j9KaUY

Από το fardier.. στο.. Cayenne 1769……-2005ονομάζεται η εργασία μαθητων του τμήματος Οχημάτων του 1ου ΕΠΑΛ Πύργου στο ΕΚ Πύργου
Είναι μια Ιστορική αναδρομή με μερικές σημαντικές στιγμές της αυτοκίνησης σε μορφή εικονογραφημένου φυλλαδίου pdf και σε 
ppt

κατεβάστε το στην διευθυνση.

https://www.dropbox.com/s/laai47997s7r37z/%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1%20%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82%201%20%281%29.pdf?dl=0

Αναπαράσταση πηνίου ΤέσλαΕντυπωσιακή κατασκευή για …..ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα!

Προκατασκευάστηκε το 1891 από τον Νίκολας Τέσλα, εφευρέτη των μηχανών εναλλασσόμενου ρεύματος, με στόχο την ασύρματη μεταφορά ενέργειας (εμφανίζεται και στην γνωστή ταινία The Prestige)Είναι ηλεκτρικό κύκλωμα συντονισμένου μετασχηματισμού για παραγωγή ηλεκτρικών εκκενώσεων υψίσυχνων ρευμάτων υψηλής τάσης Επιλέχτηκε για την καθιερωμένη πλέον κάθε χρόνο κατασκευή του τμήματος Ηλεκτρολόγων του 1ου ΕΠΑΛ Πύργου, επειδή συνδυάζει τις θεωρίες μετασχηματιστών ,συντονισμού , πηνίων , πυκνωτών και υπερύψηλής τάσης Η κατασκευή έγινε στο Ηλεκτρολογικό Εργαστήριο Αυτοματισμών του Εργαστηριακού Κέντρου Πύργου από τους μαθητές Κορμπάκη Ιωάννη , Φιορέλο Σακάι , Κρεμμύδα Χαράλαμπο, Φλορενς Κουρμπνέσι ,Τσαβλή Παναγιώτη ,Λίκα Σινάν , Μπούρα Ιωάννη και Χριστόπουλο Ηλία, με την καθοδήγηση και εποπτεία των εκπαιδευτικών Πανόπουλου Θανάση και Λυμπερόπουλου Παναγιώτη

Δείτε το σχετικό βιντεάκι στο https://www.youtube.com/watch?v=dj4poD5THUA&feature=youtu.be

Σχολικό έτος 2015-16

ρομποτικός βραχίονας βιομηχανικού τύπου
Tο ρομποτικό εκτελεί κινήσεις σε 3 άξονες σε εφαρμογή τρυπήματος, ελέγχεται από χειριστήριο και προγραμματίζεται με Η/Υ .

Οι εντολές του προγράμματος του Η/Υ μετατρέπονται σε ενισχυμένα ηλεκτρικά σήματα στο interface και ρευματοδοτούν ανάλογα τα ηλεκτρομηχανικά του μέρη. Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν μοτεράκια από παλιά ηλεκτρικά παράθυρα αυτοκινήτου, από την Γ Μηχανολόγων με τις οδηγίες του καθηγητή Μπάστα Παναγιώτη , τα ηλεκτρικά κυκλώματα έγιναν από την Β τάξη Ηλεκτρολόγων σε εφαρμογή του μαθήματος Αυτοματισμού με την εποπτεία του Πανόπουλου Θανάση .
Για τον προγραμματισμό του εφαρμόστηκε το πρόγραμμα port manager δημιουργίας του Νίκου Αδαμόπουλου.
Είναι εποπτική συσκευή για την κατανόηση διαχείρισης ηλεκτρομηχανικών ενεργοποιητών μέσω Η/Υ. 
Σαν διατμηματική και συνεργατική κατασκευή των ειδικοτήτων Μηχανολογίας και Ηλεκτρολογίας, εκτός των άλλων δείχνει και τις δυνατότητες του σχολείου μας σε τεχνολογικά θέματα.
Με τους μαθητές δημιουργήθηκε και η ταινία παρουσίασής του(https://youtu.be/9e8iTJS4HHM ) για το facebook και την ιστοσελίδα του σχολείου μας
Η ομάδα εργασίας αποτελείται κυρίως από τους μαθητές Δημήτρη Αθανάσουλα, Κωνσταντίνο Βλάχο, Ανδρέα Φωτόπουλο, Γεράσιμο Γιαννάτο, Μπλεόν Κάπρι, Κωνσταντίνο Μπίτσικα, Έντισον Τσόγκα και Τσαμπουρλή Ιωάννη.

Συσκευή ανίχνευσης εγκλωβισμένωνΜια πρωτότυπη πρόταση παρουσιάζουν μαθητές του τομέα Ηλεκτρολογίας του 1ου ΕΠΑΛ Πύργου. που μπορεί να συμβάλει στην έρευνα και διάσωση εγκλωβισμένων από σεισμούς κλπ

Πρόκειται για ένα εύκαμπτο δεκάμετρο σωλήνα , με ηλεκτρομηχανικά κινούμενη κεφαλή με ροδάκια που χωρεί σε χαλάσματα ,ενώ μέσω της μικρής κάμερας με φως, μικρόφωνου και ηχείων που έχει ,ο χειριστής μπορεί να εντοπίζει εγκλωβισμένο και να του παρέχει οδηγίες αλλά και αέρα ,νερό υγρή τροφή ή φάρμακο μέσω λεπτού σωλήνα
Η συσκευή χειρίζεται από ηλεκτρικό χειριστήριο που κινεί την κεφαλή μπρος πίσω αριστερά δεξιά και πάνω κάτω ,σε δυο ταχύτητες .
Το σύστημα οπτικής και ηχητικής επικοινωνίας χρησιμοποιεί ένα φορητό Η/Υ και ιδιοκατασκευασμενο ηχητικό κύκλωμα . 
Η όλη κατασκευή, καθώς και η ταινία που την παρουσιάζει ,έγινε στο εργαστήριο Ηλεκτρολογικού Αυτοματισμού από τους μαθητές Γεωργούλια Ι,Κακούρη Χ,Καραγιάνη Κ,Μισύρη Δ και Μπαλάφα Φ ,με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού Πανόπουλου Θανάση .

Σχολικό έτος 2014-15εποπτικό όχημα τύπου buggy του 1ου ΕΠΑΛ  Πύργου

Χύτευση μεταλλικής κεφαλής Αρχιμήδη και γραναζιώνΜια δύσκολη αλλά πολύ ενδιαφέρουσα μηχανουργική εργασία αναβίωσαν οι μαθητές του μηχανολογικού τομέα του 1ου ΕΠΑΛ Πύργου. Στα εργαστήρια του ΕΚ Πυργου στήθηκε ιδιοκασκευασμενο καμίνι που έλειωσαν το μέταλλο και έγινε η όλη διαδικασία της χύτευσης ανάγλυφης κεφαλής του Αρχιμήδη που επιλέχθηκε επειδή ήταν και ξακουστός μηχανικός.
Το πρόπλασμα μοντέλο σκαλίστηκε από μαθητές με τις οδηγίες του καθηγητή Α.Πανόπουλου ενώ η όλη διαδικασία χύτευσης σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με την εποπτεία και καθοδήγηση του καθηγητή και Υπεύθυνου Μηχανολογικών εργαστηριών Μπάστα Παναγιώτη. 
Η συγκεκριμένη εργασία, παρά την επικινδυνότητα της λόγω του λειωμένου μετάλλου , επιχειρήθηκε γιατί βρήκε μεγάλο ενδιαφέρον από τους μαθητές να κάνουν κάτι που χρησιμοποιήθηκε και από τους αρχαίους Έλληνες για αγάλματα και χρηστικά αντικείμενα εως και βιομηχανικά τώρα εξαρτήματα 
Η παραγωγή χυτών μεταλλικών αντικειμένων πηγάζει από τα αρχαία χρόνια στην Ελλάδα ,και άνθισε στην βιομηχανική εποχή .
Στην Ηλεία αρχικά προπολεμικά υπήρχε το χυτήριο του Θεοχαρη στο οποίο ειδικεύτηκε ο Διονύσης Μπάστας από το1948-63 οπότε και συνέχισε την τέχνη στο μοναδικό πλέον για το νομό χυτήριο της οικογένειας Διονύση και Παναγιώτη Μπάστα .μέχρι το 1997που σταμάτησε . 
Ο Μηχανολόγος καθηγητής Παν Μπάστας, με την μεγάλη εμπειρία του σε αυτό είναι ένας από τους γνώστες των μυστικών της τεχνικής παραγωγής χυτών μεταλλικών αντικειμένων, μια τέχνη που στην αποβιομηχανισμένη χώρα μας τείνει να εκλείψει. Το σχολείο αξιοποίησε την πειρα του για να βιώσει μια μεταλλουργική εργασία που γίνεται πλέον μόνο σε βιομηχανικές περιοχές των τριών μεγάλων πόλεων στην χώρας μας. Ακόμη χυτευθηκαν και γρανάζι.

Πλυντήριο με Laptop !!

Πρωτοτύπησε πάλι και φέτος ο ηλεκτρολογικός τομέας του 1ου ΕΠΑΛ  Πύργου με μια κατασκευή που συνδέει το πλυντήριο ρούχων με το λάπτοπ.
Στο εργαστήριο Αυτοματισμού ,μαθητές της Β τάξης Ηλεκτρολογίας κατασκεύασαν ηλεκτρονική πλακέτα μέσω της οποίας ελέγχεται η λειτουργία των ηλεκτρομηχανικών μερών ενός πλυντηρίου από Η/Υ
Ο προγραμματισμός του γίνεται με την βοήθεια εύχρηστου προγράμματος εντολών visual basic, μια δημιουργία του πρώην καθηγητή Πληροφορικής του σχολείου Αδαμόπουλου Νίκου,.
Η κατασκευή αυτή έχει εποπτική μορφή και είναι μια εφαρμογή ελέγχου ηλεκτρομηχανικών συστημάτων για το μάθημα των Αυτοματισμών 

αυτόματη συσκευή που παράγει παγάκια κατασκευάστηκε στο εργαστήριο Ψυκτικών με την καθοδήγηση του καθηγητή Μάργαρη Πέτρου

Σχολικό έτος 2013-14

Στο εργαστήριο Οχημάτων κατασκευάστηκε εποπτική συσκευή ελέγχου μπεκ καυσίμου injection με την καθοδήγηση του υπευθύνου εργαστηρίων Μπάστα Παναγιώτη

και στο εργαστήριο  Ηλεκτρολογίας -Αυτοματισμού κατασκευάστηκε λειτουργικό εποπτικό μοντέλο ανελκυστήρα

Μεταλλικό στέγαστρο για τα μηχανάκια τους κατασκεύασαν οι μαθητές του τομέα Μηχανολογίας με την καθοδήγηση του Υπεύθυνου Εργαστηρίου καθηγητή Μπάστα Παναγιώτη

ΦΩΤΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟ αμαξίδιο, με ηλεκτρικό μοτέρ που τροφοδοτείται από φωτοβολταικο πανελ που φορτίζει και τις μπαταρίες του.

Το πειραματικό αυτό τρίκυκλο αμαξίδιο έγινε από τον Τομέα Ηλεκτρολογίας του 1ου ΕΠΑΛ Πύργου

ένα παιχνίδι από το 1920 , το pogo stick κατασκεύασαν οι μηχανολόγοι στο εργαστήριο

δείτε το βιντεάκι https://www.youtube.com/watch?v=OYFO7TkgoQE

Στο εργαστήριο Ψυκτικών κατασκευάστηκε εποπτική συσκευή για ασκήσεις στον ψυκτικό κύκλο με την καθοδήγηση του καθηγητή Τσετσώνη Δημήτρη

Σχολικό έτος 2012-13

Έναν υβριδικό σταθμό παραγωγής ρεύματος κατασκεύασαν μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Πύργου στα εργαστήρια Ηλεκτρολογικού Αυτοματισμού και Μηχανολογίας του 1ου ΕΠΑΛ  Πύργου Αποτελείται από ένα φωτοβολταικό πάνελ με μηχανισμό που παρακολουθεί αυτόματα την κίνηση του ήλιου και από μια πρωτότυπη ανεμογεννήτρια καθέτου άξονα , τοποθετημένη στην οροφή του κτηρίου .Και τα δύο παράγουν ρεύμα 12 V που αποθηκεύεται σε συσσωρευτές και αφού μετατραπεί με ινβέρτερ σε 220 V,τροφοδοτεί τα κομπιούτερ του ΣΕΚ Είναι μια συνεργατική κατασκευή των μαθητών της Β’ Τάξης Ηλεκτρολόγων  και Γ Τάξης Μηχανολόγων με την βοήθεια και επίβλεψη των καθηγητών Μπάστα Παναγιώτη , Σταματελόπουλο Νίκο και Πανόπουλο Θανάση   και αποτελεί μια εποπτική εφαρμογή ελέγχου κίνησης και παραγωγής ρεύματος.

Δείτε το βιντεάκι  του στο http://www.youtube.com/watch?v=WDwJxsD0N0Q

Πρωτότυπη και λειτουργική βάση στήριξης των  ποδηλάτων και των  μοτοποδηλάτων τους έφτιαξαν οι μαθητές του Μηχανολογικού Τομεα στα εργαστήρια του ΕΚ Πύργου με την επίβλεψη του καθηγητή τους Σταματελόπουλου Νίκου

Στο εργαστήριο Οχημάτων κατασκευάστηκε εποπτική συσκευή που δείχνει πως λειτουργεί το σύστημα εκκίνησης και εναυσης συμβατικού οχήματος,  με την καθοδήγηση του υπευθύνου εργαστηρίων Μπάστα Παναγιώτη

Σχολικό Έτος 2010-11

Στέγαστρο στο προαύλιο       6-04-2011

Μεταλλικό στέγαστρο με διαφανή πολυκαρμπονική οροφή κατασκεύασαν μαθητές του τομέα Μηχανολογίας σε επέκταση προηγούμενης κατασκευής, τους με την καθοδήγηση του υπεύθυνου Εργαστηρίου καθηγητή Μπάστα Παναγιώτη.

Πλήρες λειτουργικό εποπτικό όχημα [27-02-2011]

Με ζήλο συνεχίζουν οι μαθητές του τομέα Οχημάτων τις εργασίες εξοπλισμού του εργαστηρίου τους με την καθοδήγηση του έμπειρου καθηγητή τους Μπάστα Παναγιώτη. Μέχρι τώρα έχουν εγκαταστήσει σε λειτουργία μέσα στο εργαστήριο 1 Ford Fiesta, και 1 trompeto Fiat Punto για ασκήσεις διάγνωσης , ελέγχου ,ρύθμισης και λύσης – άρμοσης. Τελευταία , αφού αποξήλωσαν όλα τα εξαρτήματα από ένα αποσυρμένο Audi τα τοποθέτησαν σε μια ειδική βάση, ιδιοκατασκευή του καθηγητή τους Μπάστα Παναγιώτη, με τρόπον ώστε να αποτελεί ένα λειτουργικό εποπτικό πλήρες όχημα για τις ανάγκες του εργαστηρίου, εξοικονομώντας έτσι αρκετές χιλιάδες Ευρώ.

Σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας θέρμανσης [17-01-2011]

του σχολείου κατασκεύασαν και τοποθέτησαν οι τομείς Ηλεκτρολογίας και Μηχανολογίας του 1ου ΕΠΑΛ Πύργου. Πρόκειται για ένα πρωτότυπο σύστημα που διακόπτει την θέρμανση σε χώρους και σε ώρες που δεν χρησιμοποιούνται. Όπως εξηγεί ο Τομεάρχης του ΣΕΚ Πύργου, Μηχανολόγος καθηγητής Σταματελόπουλος Νίκος ,ο λέβητας μέχρι τώρα. τροφοδοτούσε ταυτόχρονα και τα 6 κυκλώματα θέρμανσης ενός κτηρίου συνολικού εμβαδού 4500 τμ (με 73 χώρους και100 σώματα)που χρησιμοποιείται από 4 σχολεία σε διαφορετικές ώρες και αίθουσες.(το πρωί ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ και το απόγευμα ΙΕΚ και ΣΔΕ),.με αποτέλεσμα να θερμαίνεται άσκοπα το μισό περίπου κτήριο τις περισσότερες ώρες. Με τους μαθητές της Γ τάξης Μηχανολόγων και στα πλαίσια του μαθήματος Κεντρικών Θερμάνσεων κάναμε αποτύπωση όλων των κυκλωμάτων της εγκατάστασης θέρμανσης του κτηρίου και ο τομέας μας προέβη στην τοποθέτηση ηλεκτροβαλβιδών σε 4 κύρια κυκλώματα του κτηρίου. ΟΙ μαθητές της Γ Ηλεκτρολόγων ,με την καθοδήγηση του Πανόπουλου Θανάση, Δ/ντη του ΣΕΚ Πύργου, κατασκεύασαν και τοποθέτησαν τον Ηλεκτρολογικό πίνακα προγραμματισμού και ελέγχου των παραπάνω ηλεκτροβαλβιδών και του καυστήρα .Η εξοικονόμηση καυσίμου υπολογίζεται στα 30% περίπου πράγμα πολύ σημαντικό σε μια περίοδο οικονομικής και περιβαλλοντολογικής κρίσης.

Σχολικό Έτος 2008-2009

Τηλεχειριζόμενος πίνακας μαρκαδόρου

Τηλεχειριζόμενος πίνακας μαρκαδόρου που σβήνει με ηλεκτροκίνητο μηχανισμό ελεγχόμενο είτε από μπουτόν είτε από χειριστήριο ή ακόμα με δυνατότητα σύνδεσης με Η/Υ και PLC.

Είναι μια ιδέα των μαθητών της Β’ Τάξης Ηλεκτρολόγων που υλοποιήθηκε στο εργαστήριο Αυτοματισμού σαν εποπτική εφαρμογή διαφόρων μεθόδων ελέγχου κίνησης

Κατασκευή στεγάστρου

Από την Γ’ Τάξη Μηχανολόγων Ένα πρωτότυπο στέγαστρο με οροφή πολυκαρβονική και μεταλλικό σκελετό από υπάρχουσες σωλήνες του σχολείου με την επίβλεψη του καθηγητή Μάργαρη Πέτρου.